Nyheter

Hjem / Nyheter / Bedriftsnyheter / Detaljert forklaring på bruken av vannpipe og hvordan en gryte med vannpipe passer for deg selv

Forfatter: admin / 2020-08-21
Hookahs, eller vannpiper, er tradisjonelle røykeapparater fra Midtøsten som har blitt populære over hele verden. Å ta en tilfeldig vannpipe er én ting, men hva om du vil sette opp din egen vannpipe? Hvis du er borte og ser etter litt hjelp, har du kommet til rett sted.
Rengjør vannpipen. Vask vannpipen med vann og en myk børste før du bruker den for første gang, og når den blir skitten. Koble fra alle deler først, og vask alle unntatt slangene; anta at disse ikke er vannsikre med mindre annet er merket.[1] Tørk av med et håndkle og la det lufttørke før du fortsetter.
Rengjøring etter hver økt er ideelt, men rengjør definitivt når du ser rester på vasen, eller når røyken ikke smaker riktig.
En lang, tynn børste hjelper deg å nå inn i lange deler. Du kan finne gode børster i butikker som selger vannpiper.
Hell kaldt vann i vasen. Dette er den store glassbeholderen ved bunnen av vannpipen. Fyll den nok til å dekke 1 tomme (2,5 cm) av metallstammen, eller litt mer. Å gi plass til luft er viktig for å fortynne røyken og gjøre det enkelt å trekke på slangen. Hvis du har en mini vannpipe, kan det hende du bare kan dekke ½ tomme (1,25 cm) av stammen for å gi plass til luft og unngå å bløtlegge slangene.
Stammen er metallspissen i bunnen av det sentrale vannpipeskaftet. Sett skaftet på toppen av vasen for å se hvor langt ned stilken går.
Vannet filtrerer ikke ut nikotin og andre kjemikalier nesten så mye som de fleste røykere tror. Å tilsette mer vann vil ikke gjøre vannpipen tryggere.
Tilsett is (valgfritt). Selv om vannpiperøyk, riktig tegnet, ikke er hard i det hele tatt, vil en fin kjølig temperatur gjøre den enda mer behagelig. Du må kanskje helle ut litt av vannet for å justere det til riktig nivå, som beskrevet ovenfor.
Sett vannpipeskaftet inn i glassbasen. Senk skaftet ned i basen, så stammen kommer inn i vannet. Det bør være en silikon- eller gummibit som passer rundt toppen av basen for å gjøre den lufttett. Hvis passformen ikke er lufttett, vil røyken være tynn og vanskelig å trekke.
Hvis gummidelen ikke passer, fukt den med litt vann eller en dråpe oppvaskmiddel.
Koble til slangene. Slangene går inn i hull på siden av skaftet. Akkurat som basen, bør disse hullene være lufttette. Noen vannpiper tetter hullet hvis det ikke er en slange festet. På andre modeller må du feste alle slangene selv om du røyker alene.
Dobbeltsjekk vannstanden før du kobler til. Hvis vannstanden er for nær slangekoblingene dine, kan vannet ødelegge slangene dine.
Sjekk luftstrømmen. Plasser hånden på toppen av vannpipestammen for å blokkere luft fra å komme inn i vannpipen. Prøv å inhalere gjennom en slange. Hvis du kan få luft, er en av koblingene ikke lufttett. Sjekk dem alle for tett passform og gummi- eller silikonforseglinger.
Hvis du mangler en forsegling, se etter "vannpipehylser" for å finne en erstatning. Tett innpakket atletisk tape kan lage en midlertidig, for det meste lufttett forsegling.
Plasser metallbrettet på toppen av vannpipeskaftet. Dette brettet fanger opp varme glør og overflødig tobakk hvis og når de faller.

FORR:Ingen tidligere artikkel
NESTE:Ingen neste artikkel